Gönderen Konu: Photoshop Hakkında Herşey  (Okunma sayısı 1732 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı DuyguDrk

  • *
  • İleti: 74
  • Rep 4
  • Herşeye Rağmen Gülümsüyorum. ヅ
  • Takımınız: Türkiye
  • İlişki Durumunuz: Evli
Photoshop Hakkında Herşey
« : Kasım 28, 2011, 07:06:52 ÖS »
Nedir, Nerelerde Kullanilir ?

Grafik düzenleme yazilimlari (Photo Editing Software), yeni bir resim olusturmaktan daha çok var olan resimler üzerinde düzenlemeler yapmaniza yardimci olan programlardir. Bundan dolayi içerdigi çizim araçlari, kalem ve firçadan çok, kesme kopyalama ve silme üzerine dayalidir. Bu tip programlar iki resmin montajlanmasindan var olan resim üzerinde degisiklik yapmaya, bozulmus yipranmis resimlerin tekrar olusturulmasindan yeni illustrasyonlara kadar bir çok alanda kullanilirlar. Bu programlar yanyana gelmemis insanlari ayni resim içinde göstermek, hiç gitmediginiz yerlerde çekilmis fotograflar olusturmak, var olan arabanizin rengini degistirmek ya da kendinizi zenci yapmak gibi eglence amaçli olarak da kullanilabilirler.
 
Photoshop'a Genel Bakış

Photoshop programi ilk baslatildigi zaman karsiniza gelen çalisma ekrani üzerinde islemleri daha hizli yapabilmek için, çesitli araçlara kisayollar, simgeler seklinde yer aliyor. Sol tarafta yer alan araç çubugu ile  yer alan ufak pencereler resim durumu hakkinda ve daha detayli kullanim için yardim olustururlar.

Araç Çubugu (Tool Bar)

    Photoshop kullanimi sirasinda  çalisma alani üzerinde yer alan bu menü, resim üzerinde seçim, çizim yapma, silme islemi gerçeklestirme, renk seçme ve tonu açma ya da koyultma, resim içinde çogaltma, renk doldurma yapma, çizgi çizme, görüntüyü yumusatma gibi ana islevleri gerçeklestirmek için tüm araçlari içerir.

Menu Çubugu ( Menu Bar)

    Her Windows programinda oldugu gibi Photoshop'da da yer alan bu menü ile daha genel islemler olan ve araçlar kadar çok sik kullanilmayan dosya islemlerine, detayli seçim araçlarina, resim renk ve boyut ayarlarina, resimlere efektler katabilmek için filtrelere ve görünüm ayarlari gibi seçeneklere ulasilabiliyor     Bunlarin disinda yine   çalisma alani üzerinde yer   alan diger araç pencereleri   ise az yer kaplamasi  amaciyla   üçlü üçlü  gruplanmis sekilde   yer alir.  Ayri ayri kartlardan   olusan  bu menüler istege   bagli  olarak tek tek de   ekranda  yer alabilir. Bunun   için o  menünün isminin   bulundugu  baslik çubugundan   tutularak  sürüklenip bos bir   alana  birakilmasi yeterli  olmaktadir.

Info-Options-Navigator Penceresi

   Bu pencerede yer alan ilk kart olan Info imlecin ekran üzerinde bulundugu pozisyonun x ve y koordinatlari ile bu kordinatlardaki pixel'in hem RGB hem de CMYK olarak degerini verir. Eger bir alan seçili ise, bu alanin yükseklik ve genislik degerlerini belirtir.

   Options karti o an araç çubugundan seçilmis olan aracin seçeneklerini ayarlamanizi saglar. Bu kartin içerigi seçili olan araca göre sürekli degisir.Navigator karti çalisma alanini kolay bir sekilde ayarlamaniz, belirtmeniz ve boyutlandirmaniz için Photoshop 4.0'a eklenmis bir araç. Buradan Zoom aracini kullanmadan dogrudan gerçek zamanli olarak çalisma alanini ayarlayabiliyorsunuz.

Layers-Channels-Path Penceresi

   Layers karti, çalisilan resim üzerindeki katmanlarin ayri ayri izlenebilmesine ve gerekli ayarlarin yapilabilmesine olanak saglar. Çalisilan resim üzerine eklenen her yeni resim ya da metin parçasi ana resim üzerinde ayri bir katman olarak yer alir. Yani resim ile kaynasmaz ve istenildigi zaman Layers kartindan silinerek resimden çikarilabilir. Bu sekilde çalismaya oldukça esneklik kazandirilmis olunur ve istenildigi zaman hatali katman resim bozulmadan çikarilarak hiz kazanilmasi saglanir.

    Channels karti özellikle profesyonel anlamda çalisan grafik atelyeleri ve matbaalar için oldukça faydali bir araçtir. Bu araç yardimi ile CMYK ya da RGB olarak her bir renk kanali üzerinde ayri ayri çalisma olanagi saglanmis olur. Bu kart ile tek tek renklerin izlenmesi de mümkündür. Paths karti, çalisilan resim dosyasi içinde yer alan bir görüntünün ya da yazinin vektörel anlamda belirlenmesi anlamina gelen Path'ler ile ilgili ayarlamalari içerir. Bu karttan bir Path içindeki alani seçim haline getirme ya da içini seçili renk ile doldurma gibi islemler yapilabilmektedir.

Color-Swatches-Brushes Penceresi

   Color karti, araç çubugu penceresinden de ulasilan renk seçimini yapabilmek için daha kisa bir yol içeriyor. Altta yer alan renk skalasindan renk seçimi yapilabilmesinin yaninda, RGB degerlerini girerek renk tayin etmek de mümkün oluyor.

   Swatches karti ise yine renk seçimi için bir menü. Yalniz burada sadece resim içerisindeki palette yer alan renkler bulunuyor ve zaten resim içinde olan bir renk seçimi yapilacaksa buradan yapmak daha kolay oluyor. Brushes karti da Options kartinda oldugu gibi seçili araca göre degisiyor. Silgi, firça gibi her araç için ayri bir boyut buradan belirleniyor ve bu seçim araçlara özgü olarak kaliyor. Degisik bir firça olusturmak ya da olan bir firçanin özelliklerini degistirmek için o firçanin bulundugu kutuya çift tiklayarak, ayarlar menüsüne girilip degisiklikler yapilabiliyor.

Actions Penceresi

   Daha fazla araç olmadigi için bu kart pencere içinde tek basina yer aliyor. Ama çalismada, özellikle de rutin islemlerde oldukça fazla zaman kazandiriyor. Bu kart vasitasi ile çok sik yapilan ve birden fazla hareketten olusan islemler bir makro gibi kaydedilip, daha sonra tek bir tusa basarak gerçeklestirilebiliyor. Bu kart ile bu hareketlerin kaydedilmesi, oynatilmasi, düzenlenmesi ya da silinmesi islemleri yapilabiliyor.

Dosya Islemleri :

Çalisilan islerin kaydedilmesi ya da  çalisilmak üzere islerin açilmasi için Menü  Çubugu'ndaki File (Dosya) menüsü kullanilmaktadir. Mouse ile menüdeki File seçenegine tiklandigi zaman dosya menüsü açilacaktir. Burada su an için bizi ilgilendiren New, Open, OpenAs, Save, Save As, Save A Copy, Place, Export ve Import gibi dosya transfer seçenekleri olacak

Yeni Bir Resim Belgesi Olusturmak

   Bunun için File menüsünden New seçenegini seçtiginiz zaman, karsiniza olusturacaginiz yeni resim belgesinin özelliklerinin belirtilecegi asagidaki gibi bir pencere açilacaktir.

Name ile belirtilen kisim yanina belgenin dosya adinin girilmesi gerekiyor. Isim verilmemesi durumunda daha sonra kayit sirasinda da adlandirma yapilabilir. Onun hemen altinda yer alan bölüm ile resim dosyasinin boyutlari cm, inch, pixel, point, picas ve column olarak ve çözünürlügü de pixel/cm ya da pixel/inch olarak belirttikten sonra, renk modu da RGB, CMYK, Grayscale, Bitmap, Lab Color olarak mode kismindan ayarlanabiliyor. Siyah beyaz bir resim üzerinde çalisilacaksa, Grayscale uygunken renkli bir resim için diger seçenekler tercih edilmeli. Özellikle çalisilan is profesyonel olarak matbaada basilacaksa, daha uygun bir mode olan CMYK tercih edilmelidir.

Bu islemler yapilirken olusacak belgenin kaplayacagi alan da yukarida temsili olarak belirtilecektir. Contents menüsünden arka plan rengini de beyaz, seçili renk ya da saydam olarak ayarlayip, OK tusuna tikladiginiz zaman, istenilen özelliklerde bir belge çalisma alani üzerinde olusacaktir.

Varolan bir resim belgesinin açilmasi

    Düzenleme yapmak için sabit diskinizde bulunan bir dosyanin açilabilmesi gerekiyor ve bunun için yine File menüsü içinde iki adet seçenek yer aliyor: Open ve Open As. Eger açmak istediginiz dosyanin uzantisi yani formati (gif, jpg, bmp, pcx, tif, tga gibi) belli ise, Open seçenegini kullanarak bu dosyalari açabilirsiniz. Bu seçenegi seçtikten sonra, karsiniza gelen pencere içinden bakilacak yer kisminda resim dosyasini sabit diskinizde bulun, seçin ve daha sonra da Open(aç) tusuna basarak yükleyin. Eger dosyanin uzantisi yoksa ya da degistirilmisse, ama türü biliniyorsa, bu durumda Open As seçeneginin kullanilmasi gerekir. Yine Open seçeneginde oldugu gibi, dosya sabit diskte bulunduktan sonra, dosya açilmadan önce, bu sefer altta yer alan Open As seçeneginin yanindan dosyanin türünün belirlenmelidir. Böylelikle Photoshop'un taniyamayacagi dosya formati kullanici tarafindan belirtilmis olur ve dosya açilabilir.

Çalışılmış dosyaların kaydedilmesi

Üzerinde degisiklik yapilmis dosyalari kaydetmek için File menüsünde 3 ayri seçenek yer aliyor: Save, Save As ve Save A Copy. Özellikle üzerinde çalisilan resim dosyasinin baska bir kopyasi yoksa, Save seçeneginin kullanilmasindan kaçinilmasi gerekir. Çünkü Save seçenegi çalisilan dosyayi tekrar ayni adla eski dosya üzerine kaydedecektir. Save As seçenegi ile ise dosyaya farkli bir ad verme imkani dogmus oluyor. Save As denildigi zaman açilan pencereden dosyayi kayit edeceginiz klasörü ve dosya adini seçtikten sonra, altta yer alan Save As seçenegi yanindan hangi formatta kayit edileceginin belirtilmesi ve Save (Kaydet) tusuna tiklanmasi kayit için yeterli oluyor. Seçilecek kayit formatlarinin sayisi ise, dogrudan çalisilan dosyada katman katman olup olmamasi ve renk modu ile dogrudan ilintili. Belirli renk modlarinda çogu format kapali duruma geçerken, katmanlar ile çalisma durumunda tek açik olan format ise Photoshop'un kendi formati olan PSD'dir. Bu gibi durumlarda çalisilan dosyanin yapisini bozmadan istenilen formatta kayit yapabilmek için Save A Copy seçeneginin kullanilmasi gerekiyor. Bu seçenek ile birlikte açilan pencerede en altta yer alan "Flatten Image" ve "Don't Include Alpha Channels" kutucuklarinin isaretlenmesi ile istediginiz formatta kayit sansina tekrar kavusulabiliyor.

Tüm kayit pencerelerinde yer alan "Save Thumbnail" kutucugu ise resim dosyasi ile birlikte ön izlemesinin de kaydedilmesini sagliyor. Böylece Photoshop içinden Open ya da Open As pencerelerinde dosyalarin seçimi durumunda, açilmadan alt kisimda bir ön izlemesi yer alabiliyor.

Seçim Araçlari ile Çalismak

Tüm programlarda Düzen menüsünde standart olarak yer alan kesme, kopyalama, yapistirma ve silme islemlerini resimler üzerinde de gerçeklestirebilirsiniz. Her zaman üzerinde çalistiginiz resmin tamamini kullanmazsiniz ve isinize yarayan kismi digerlerinden ayirmaniz gerekebilir. Ya da yaptiginiz bir degisikligin sadece belli bir bölümde etkili olmasini isteyebilirsiniz. Bu ve benzeri islemleri gerçeklestirmek için Photoshop'ta Edit (düzen) menüsündeki Cut (kes), Copy (kopyala), Paste (yapistir) ve Delete (sil) seçenekleri ile birlikte Araç çubugunda yer alan seçim araçlarini da iyi kullanmak gerekir. Araç Çubugunda yer alan 3 seçim aracinin yaninda bunlarin altinda sakli olarak 5 ayri alt araç da bulunur.

Marque Araci

    En üstte yer alan seçim araçlari arasinda sol üst birinci sirada geometrik sekillerde düzgün olarak seçimler yapabilmenizi saglayan Marquee araci bulunur. Default olarak dikdörtgen seklinde seçimler yapabilmenize olanak saglayan bu araç üzerinde fare'nin sol tusunu basili tuttugunuz takdirde, diger geometrik seçim sekillerine de ulasilabilirsiniz. Dikdörtgen, daire, dik ve yatay kolon seçim seklinde yer alan dört seçim disinda, resmi kirpmaniza yarayan Crop aracina da buradan ulasilabilirsiniz.

Alani seçmek

   Istediginiz geometrik sekli belirleyin. Daha sonra çalisma alani üzerinde sekle bagli olarak ilk noktaya imleci getirip farenin sol tusuna basili tutarak diger noktaya kadar sürükleyin. Böylelikle istediginiz alan seçilmis olur. Bundan sonra yapacaginiz tüm islemler sadece bu alan için geçerli olacaktir. Seçimin kenarlari kesikli çizgi ile belirlenecek ve bu alan disinda yeni bir seçim yapana kadar ya da CTRL-D tus kombinasyonu ile ile seçimi iptal edene kadar bu alan geçerliligini sürdürecektir.

Seçimi tasimak

    Seçili alan sabit olmayip fare ile istenilen yere tasinabilir ve resim bundan etkilenmez.. Sadece seçimi tasiyabilmek için seçili alan içinde farenin sol tusuna basili tutup sürüklemek yeterli olmaktadir. Eger seçili alani kesip tasimak istiyorsaniz, CTRL tusuna basili tutarken ayni islemleri gerçeklestirmeniz gerekecektir. CTRL tusu ile beraber ALT tusunun da kullanimi durumunda seçili alan klonlanacaktir.

Seçime ekleme, çikarma yapmak

   Çalisilan resim üzerinde var olan seçime yeni bir alan eklemek için SHIFT tusuna basili iken seçimin yapilmasi gerekir. Bu durumda fare imleci buna göre arti seklini alacak ve eski seçim korunurken yenisi buna eklenecektir. Çikarma yapmak için seçim sirasinda ALT tusunun basili tutulmasi gerekir. Bu durumda seçimden çikarilan bölge disinda yine eski seçim korunacaktir.

Seçimin baslangiç noktasini belirleme

    Seçim aninda, tüm geometrik sekiller için geçerli olacak sekilde seçimin seklin kenarinda mi yoksa orta noktasin da mi baslayacagini belirtmek için önce ilk noktayi belirlemek üzere farenin sol tusuna basin. Daha sonra ALT tusuna basilirsa, orta nokta baslangiç noktasi olarak alinacaktir. Default olarak hep kenar noktalar kabul edilmektedir. Kare ya da daire sekillerinde, yani bire bir seçim yapabilmek için de yine biraz önceki gibi SHIFT tusuna basili tutarak seçim isleminin yapilmasi gerekir.

Seçimin yeniden boyutlandirilmasi

    Seçim halen aktif durumdayken CTRL-T tuslarina basildiginda ayni Crop aracinda oldugu gibi seçim kenarlarindaki kutucuklar vasitasi ile yeniden boyutlandirilabilir ve döndürülebilir. Islem sonrasi herhangi baska bir araç seçimi durumunda veya seçimin içine çift tiklama yoluyla yeni boyut onaylanabilir. Yalniz bu islem sirasinda seçili alan içinde bulunan resim de bundan etkilenecektir.

Marque araç özellikleri

    Daha önce de bahsedildigi gibi, her bir araç seçimi ile degisen özellikler penceresi Marquee araci için de birkaç ekstra özellik içerir. Özellikler penceresinden de seçimin geometrik seklinin ayarlanmasi mümkün olur; bunu Shape seçenegi ile gerçeklestirebilirsiniz. Onun hemen altinda yer alan Style seçenegi ile, seçimin serbest mi, belirli bir oranda mi, yoksa sabit mi olacagi türünden ayarlar yapilabilir. Serbest stil seçiminde seçim alani fare hareketinize bagliyken oranli seçimde seçimde sizin belirteceginiz bir oranda kisitlanacaktir. Sabit seçimde ise seçim alani belirteceginiz ölçülerde kilitlenecektir. Bu son seçenek, özellikle ayni boyda yapilmasi gereken çoklu seçimlerde oldukça ise yaramaktadir. En altta yer alan Feather seçengi ise, seçimin kenarlarinin yuvarlakligini belirler. Deger arttikça, seçilen alan kenarlari içeri dogru yumusar. Asagida Feather'siz ve 15 degerindeki Feather'li iki seçimin farki görülebilir.

Resmi kirpmak

   Marquee araci içinde sakli olarak yer alan en son araç Crop, bir resmi istenilen boyutlarda kesmeye yarar. Burada seçim disinda kalan alan tamamen atilir. Digerlerinden farkli olarak, seçim yapildiktan sonra da seçimin kenarlarinda yer alan kutucuklar vasitasiyla yeniden boyutlandirma ya da döndürme yapilabilir. Boyutlandirma için kutucuklarin tam üzerinden, döndürme yapmak için ise hemen biraz yanindan tutulmasi gerekir. Gerekli ayarlamalar yapildiktan sonra, seçimin içine çift tiklandigi zaman resim istenilen boyutlarda kirpilacaktir.

Lasso araci

   Marquee'nin hemen altinda yer alan bu araç, düzgün kenarlara ve köselere sahip olmayan alanlarin seçimi için tasarlanmis. Sakli araci ile birlikte iki araçtan olusuyor. Default olarak seçili gelen Lasso araciyla tamamen fare kullanilarak serbest seçimler yapilabilir. Burada da diger seçim aracinda oldugu gibi tüm klavye kisayollari geçerliligini korur. Seçimdeki farklilik disinda degisiklik içermez.
 

Çevrimdışı Çaresiz-Çareler

  • '' Çaresiz Çareler ''
  • *
  • İleti: 454
  • Rep 153
  • Takımınız: Galatasaray
Photoshopun Püf noktaları...
« Yanıtla #1 : Aralık 06, 2011, 06:54:29 ÖS »
>RENKLER ve PHOTOSHOP

Photoshop birçok konuda olduğu gibi renkler konusunda da rakiplerine fark atıyor.Hiç vakit kaybetmeden bu eşsiz araçların kullanımlarına geçiyorum.Bilinçli ilerleyen bir photoshop kuıllanıcısı olmak için lütfen şu araçların üzerinde vakit harcayınız."Levels. Brightness/Contrast, Hue/Saturation, Invert" .Bu araçlar en temelleri olup en çok kullanılanlardır.

Levels:"Image" menüsünde ve "Adjust" seçeneğinde bulunur.RGB modunda çalışırkeni 4 channel (kanal) seçeneği ile dökümanımızdaki renk aralıklarını ve minimum,maksimum değerlerini ayarlamamızı sağlar.R (red) modunda iken kırmızı, G(green) modunda iken yeşil, B (blue) modunda iken mavi renk aralığını belirlemeye olanak tanır.Genellikle taradığınız fotoğraflarınızın veya Webcam’lar ile aldığınız görüntülerin orijinal renklerine döndürülmesine kullanabilirsiniz.

Curves: Level mantığı ile aynıdır ancak bu kez renk ayarlarını eğrilerle yapıyoruz.Eğrinin üzerine gelip sol fare tuşu ile basılı tutup getirmek istediğimiz yere bırakıyoruz.Tavsiyem bu aracı tek rengin tonlarından oluşan dökümanlarda veya bölgelerde kullanmanız.Örneğin siyah beyaz bir butona ****lik bir görüntü vermek için bu aracı kullanmak en doğrusudur.

Color Balance: Özellikle CMYK’dan RGB moduna geçişteki renk değişimlerini; açık, orta ve koyu ton seçenekleri olmak üzere düzeltme yapmakta kullanılır.

Brightness/Contrast: Dökümanınızın aydınlık ve zıtlık renk ayarları üzerinde değişiklik yapmanızı sağlar.Tıpkı televizyonlarıımızda olduğu gibi...

Hue/Saturation: Dökümanımızın renk,parlaklık ve aydınlık ayarlarını değiştirmemizi sağlar.Eğer "Colorize" aktif durumda ise aracın kullanımı değişir.Tüm renkleri belirlediğiniz rengin tonlarına çevirir."Hue" renk değerini, "saturation" parlaklığı, "lightness" ise aydınlığı temsil eder

Desature:Grafiğimizi siyah-beyaz hale getirir.

Replace Color:Replace’nin kelime anlamı bir şeyi yenisiyle değiştirmektir.Dökümanımızdaki belirli bir rengi seçip onu diğer bir renk ile değiştirmemizi sağlar

Selective Color:Kırmızı, yeşil, sarı, mavi mor, beyaz, gri gibi belirli renkleri seçerek dökümandaki miktarlarını ayarladığımız bir araçtır.Çok kullanışlı bir araç olmadığı ve kullanımı pek rahat olmadığı için üzerinde durmuyorum, şimdilik sadece ne olduğunu bilmeniz yeterli.

Channel Mixer:Bir CMYK’yi RGB’ye çevirmede yardımcı bir araç daha...Grafiğimizdeki kırmızı,mavi ve yeşillerin miktarlarındaki oynamalaıı yapmamızı sağlar

Invert:Grafiğimizin negatiflerini alır.
Equalize:Grafiğimizdeki aydınlık bölgeleri daha aydınlık kılarak parlaklığı arttırır.

Threshold:Bitmap grafiğinizin aydınlık ve karanlık noktalarını açığa çıkartır veya geri plana iter."Threshold Level" ne kadar arttırılır ise canlı noktalar o denli açığa çıkar, ne kadar azaltılırsa kör noktalar o denli açığa çıkar .Sonuç grafik siyah-beyaz oluyor.

Posterize:Grafiğimizdeki renk sayı seviyesini belirlememizi sağlar.Örneğin 2 renk seviyeli, 3 renk seviyeli, 7 renk seviyeli gibi...Açılan kutucuğa kaç yazarsanız renk sayı seviyesini o sayıya indirir.Unutulmaması gereken sadece renk sayısını indirdiğidir, dökümanı "Indexed Color"a çevirmez.(8 bite indirmez veya yükseltmez)

Variations:Grafiğinizin üzerindeki görsel olarak sarı, kırmızı, yeşil gibi renklerin miktarını arttırabiliyorsunuz.Bunun yanında aydınlık , karanlık ayarlarını da görsel bir şekilde yapabiliyorsunuz.Ayar çubuğu "Fine"a yaklaştıkça ince ayar;"Coarse"e yaklaştıkça kaba ayar moduna geçilmiş olur.

NOT:Web grafikleri genellikle az yer kaplamalıdırlar ve bu nedenle "Image" menüzünden "Adjust" seçeneğindeki "Indexed Color"a dönüştürülmelidirler.Bu seçenek grafiğimizi 256 renge dönüştürür ve dosya boyutunu azaltır.Fakat bu seferde grfaiklerinize uygulanacak efektler ve araçlar çok azdır

PHOTOSHOP ve ACTIVONLAR ÜZERİNE

Actionlar bir çeşit photoshop makro dosyalarıdır.Bir dizi işlemi ardı ardına tek tuşa tıklamakla yaptırmanızı sağlar.Örneğin birçok dokümanı siyah-beyaz hale getirip boyutunu 100x100 sabit değerine getirmek istiyorsunuz...Bu adımları sırasıyla takip edersiniz ve her dökümana tek tıklama ile uygulatabilirsiniz.

Genel olarak actionların yanlış anlaşıldığı görüşündeyim.Actionlar bildiğiniz komutları ardı ardına dizerek size işlemlerinizde kolaylık sağlayacak dosyalardır.Asla bir bilmediğiniz bir efektin action dosyasını download edip uygulayarak grafikler üretmek değildir.Örneğin sürekli e-posta yoluyla sorduğunuz "TV LINES"ın action dosyasını bulmak değildir bir photoshop kullanıcısının işi.

O tekniği öğrenip hız kazanmak ve enerjiden tasarruf etmek için kendi oluşturmasıdır.Bu amaç dışı kullanımlar nedeniyle size öğretici bir özellik taşımadığını aksine kullanıcıyı tembelliğe ***ürdüğünü düşünüyorum.

Sizin yapacağınız actionlardan kaçmak değildir tabi ki,elinize geçen action dosyalarını incelemek ve hangi işlemleri hangi sıra ile neden yaptığını anlamaktır.Bu şekilde onları çok yararlı bir amaç için kullanmış oluruz.

LAYER EFEKT(katman efektleri) ve ÖZELLİKLERİ

Katmanları önceki konularımızda hatırladığınız üzere asetet olarak düşünebileceğimizi söylemiştik.Ancak bu şeffaf kağıtların çeşitli özellikleri olabiliyor.Tam geçirgen, yarı geçirgen ve bunlar gibi...Photoshop’ta bu özellikler çok çeşitlidir.Bunlar sırasıyla;"Normal , Dissolve , Multiply, Screen, Overlay, Soft Light, Hard Light, Color dodge, Color Burn, Darken, Lighten, Difference, Exclusive, Hue, Saturation,Color,Luminosity"dir.Şimdi sırayla bu bize çok yabancı terimleri öğrenelim.

Normal:Sıradan asetat katmanıdır.Şeffaflığı "Opacity" adlı bölümden değiştirilebilir.%o değeri tam geçirgen (şeffaf)dır.%100 değeri de geçirgen olmayan katman özelliğini verir.Ara değerlerde gezinerek o anki çalışmanıza en uygun geçirgenlik seviyesini belirkeyebilirsiniz.

Dissolve:Türkçe karşılığı "dağılma","erime" dir.Uyguladığınız katmandaki feather görünümündeki bölümleri kendi özel dağılma algoritmasına göre düzenler,Bu efekt daha çok pürüzlü,dağınık,kirli çizgi veya yüzeylerin yapımında kullanılır.Daha iyi anlayabilmek için Photoshop’unuzda bir örnek yapın.

Multiply:İki kaymanı birbirine kombine eder.Sanki iki şeffaf kağıdı ardı ardına koyup onların içerisinden bakıyormuşuz gibi...Ancak sonuçta elde edilen görüntü siyah renklerin hakim olduğu koyu bir görüntüdür.Eğer bu etkinin kullanıldığı katmanda siyah renk varsa aynen değişime uğramadan siyah olarak sonuca yansır.Beyaz renk varsa beyaz reng,n üzerine geldiği renık değişmeden aynen bırakılır.Matematiksel algoritması etkileşen iki rengin R,G,B değerleri çarpılır ve sonuç 255’e bölünür.Böylece oluşan rakamlar sırasıyla sonuç renginin R,G,B’sini oluşturur.

Screen:İki image’in birbirine kombine edilmesiyle bu defa açık renklerin hakim olduğu bir görüntü elde edilir. Daha teknik açıklayacak olursak iki fotoğraf negatifi üst üste konulup fotoğrafın foto kağıdına basılması ile oluşan görüntü elde edilir.Beyaz renk etkiyen renk de olsa etki edilen de olsa sonuç beyazdır.Siyah ise birlikte kombineye girdiği rengi değiştirmez.Bu araç kısaca katmanların zıt renklerine(invert) multiple işlemini uygular.Bu nedenle Multpily’nin düşmanıdır diyebilirizFPRIVATE "TYPE=PICT;ALT="

Overlay:Bu efekt tamamiyle "Multiply" ile "Screen" efektlerinin orta noktasını bulmak için üretilmiştir.

Soft Light:Bu efekt hafif şiddettek, bir spot ışığın verdiği etkiyi vermek için üretilmiştir.Kimi renk değerlerini "Multiply" eder. Kimilerini ise "Screen"...Etki eden renk koyu ise "Multiply" ;açık ise "Screen" uygular.Sonuçta oluşan image’ın kontrastının (zıtlık) yüksek olacağını söyleyebiliriz.Çünkü açık renkler daha açılır,koyu renkler ise daha koyulaşır.

Hard Light: "Soft Light"ın daha şiddetli olan bir çeşididir.Bu defa etkiyen renk siyah ise sonuç kesin olarak siyah; beyaz ise sonuç kesin beyazdır.

Color Dodge:Photoshop’un en etkileyici efektlerinden biridir ve benim kişisel favorim olduğunu söyleyebilirim. Bu etki ile uygulanan renk,uygulayıcının renk değerlerine bağlı kalarak parlaklaştırılır.

Color Burn: "Color Dodge"ın tamamen karşıtıdır.Yanma, kor ateşi gibi amaçlar için kullanılabilir.

Darken:Etkileşen renklerden koyu olankarı baskın kılar.

Lighten: "Darken"ın tam karşıtıdır.

Difference: Etkileşen renklerden daha açık tonda olanı bulur ve diğer renkten bu rengin R,G ve B değerlerini çıkartır

Exclusion: "Difference" ile çalışma mantığı aynıdır ancak daha yumuşak sonuçlar verir.Siyah rengin etkileşiminden siyah renk doğar.Beyaz rengin etkileşiminden uygulanan rengin karlıt rengi oluşur.Ara tonlarda da yine uygulanan rengin karşıt rengi sonuç olarak elde dilir.
Hue:Etki eden renk ile atki edilenin "Hue" değeri kombine edilir."Saturation" ve "Luminosity" değerleri değişmez.

Saturation: "Saturation" rengin şiddetidir diyebiliriz.Etki eden ile edilenin kombinasyonu sonucunda üretilen renk elde edilir."Hue" ve "Luminosity" değerleri değişmez.

Color:Rengin farklı bir şeffaf katmanının diğer katmanlara etkimesidir.Daha anlaşılır bir anlatım yapmak gerekirse renkli güneş gözlüklerini (turuncu,mavi,yeşil) taktığınızda etrafınızı sırf o rengin tonlarında görmeniz sonucunu yaratır.

Luminosity: "Luminosity" rengin parlaklığıdır.Etki eden renk ile etkiyen rengin "Luminosity" değerleri kombine edilir."Hue" ve "Saturation" değerleri değişmez."Color" efektine benzerlik gösterdiğini söyleyebiliriz.

Yukarıda anlatılan katman özellikleri tanımları gereği size karmaşık, akılda kalmaz görünmüş olabilir.Bu anlatımları kesinlikle aklınızda tutmak gibi bir gereksinim duymayacaksınız.Kafanızdan geçirdiğiniz bir görüntüyü elde etmek için her katman modunu tek tek deneyin, belki de oluşturmak istediğiniz görüntülerden daha iyilerini tesadüfen üretebilirsiniz.

Öneriler

Daha doğal görüntüler elde etmek için "Color Burn" ve "Color Dodge" gibi ekstrem efektleri %100 opacity ile kullanmamaya çalışın.Uygun değerler %10 ile % 80 arasındadır.Tabi bazı durumlar hariç...

"Color Dodge" efekti ile açık renkler özellikle beyaz kullanmak hoş sonuçlar doğuracaktır.Çok koyu renkli zeminlere uygulamaktan kaçının çünkü çok koyu zeminler bu efektin etkisini öldürür.

"Color Burn" efekti ile koyu renkler özellikle siyah kullanın.Çok açık renkli zeminler bu efektin etkisini yok edeceğinden bu tür zeminlere pek uygulanmamalıdır.

"Overlay" efektini kullanırken mutlaka beyaz rengin verdiği etkiyi görmelisiniz "Opacity"nin %50 nin altında olması daha iyi sonuçlar verecektir.

ÖĞRENMEDİĞİMİZ BİR ŞEY KALMASIN

Define Pattern:Bu komutu açıklamadan önce "Pattern"in ne olduğundan bahsetmek gereğini düşünüyorum.Pattern’in kelime anlamı "desendir".Bir yüzeyi bir desen ile kaplamak isteyebilirsiniz.Bunu tabi ki sizinde tahmin ettiğiniz gibi copy paste yöntemi ile yapamayız .10 cm karelik bir yüzeyi 1 cm karelik bir desenle kaplamamız için tam 100 kere paste işlemi yapmamız gerekecektir.Bu yöntem de asla kabul edemeyeceğimiz kadar uğraştırıcı ve zaman alıcıdır.Bu desenler Photoshop’ta ve bir çok gelişmiş programda copy ile aldığınız bir sprite değil de pattern olarak adlandırılmış özel bir objedir.Sprite’ler paste edilebilir ancak döşenemezler. (non-tileable).Pattern’lar da döşenebilir ama paste paste edilemezler.Döşeme işlemi için bu özel obje geliştirilmiştir.Belirli bir bölge seçim aracı ile seçilir ve "edit" menüsünden "define pattern"seçilir.Böylece seçilen alan desen olarak hafızaya alınır.Bu işlemden sonra istediğiniz kadar copy işlemi yapın bir sonraki "define pattern" işlemine kadar hafızadaki desen bilgisi değişmez.Peki desenleri nasıl kullanacağız?

Fill:Belirli bir seçim alanını veya katmanı belirlenen bir renkte veya önceden belirlenmiş bir desen ile boyamayı sağlar.

Contents: Doldurma işlemini yaparken neyin kullanıldığını bu bölümde belirleyebiliyoruz.Örneğin;"foreground color" paletinizdeki çizim rengi;"backround color" paletinizdeki çizim rengi;"pattern","define pattern" ile hafızaya aldığınız desen;"history","undo" yapılmayı bekleyen geçmişteki düzeltmeler;"black" siyah renk;"%50 Gray" siyah ile beyazın tam ortasında bulunan gri;"white" ise beyaz renktir.

Blending

Opacity:Etki yüzdesi...%100 en etkili;%0 en etkisizdir.Buna resmin saydamlık oranı da denebilir.Opacity değeri azaldıkça resim arkasını daha çok gösterecektir.

Mode:Bu konumuzda öğrendiğimiz katman efektlerini bu bölümde boyama işlememiz esnasında kullanma şansımız var.

Preserve Transparency:Bu seçenek seçili olduğu sürece yaptığınız işlemler katmandaki şeffaf olmayanbölgelere etki edecek, şeffaf olan bölgelere dokunmayacaktır.Bu seçenek Photoshop genelinde birçok yerde karşımıza çıkabilir,herzaman aynı işlevdedir.

FILTERS (FİLTRELER)

Bu bölümde sadece render edilmiş objelere veya şeffaflık değeri %0 dan yüksek olan yüzeylere uygulanan efekt türlerimizi tanıyacağız.Listemizin çok uzun olması nedeniyle ve Photoshop’un 5’ten önceki versiyonlarını kullanan arkadaşlarımızın olduğunu dğşğnerek 4.0 , 5.0 veya 5.5’de ortak olan filtreleri açıklayacağız.Bu küçük çaplı rehberi saklayarak takıldığınızda başvurabileceğiniz bir kaynak olarak kullanabilirsiniz.Anlatılanları ezberlemenize gerek yoktur,takıldığınızda bak.Vakit kaybetmeden başlayalım.

ARTISTIC

Colored Pencil: "Colored Pencil" aracı bir imajı veya bir seçim alanına "stylize" işlemini uygular ve renkli köşeler elde eder.Bu köşeleri kaynak imaj ile birleştirir.Aslında filtrenin tam olarak yaptığı bir renk haritesi çıkarmak ve bu haritada baskın olan renkleri alarak "Cross Hatch" etkisini de birleştirerek ilgi çekici ancak çok özel olmayan fırça darbeleri oluşturmaktır.Genellikle father ile birlikte kullanıldığında yağlı boya çalışma etkisi verdiğini söyleyebiliriz.

Cutout:İstediğiniz renk sayısına indirmek üzere imajdaki köşeleri basitleştirip sayısını ve detayını azaltmayı sağlar.Sonuç olarak yarattığı köşeler ve çizgiler anti-alias özelliği taşıması nedeniyle hatlar yumuşaktır.Bu filtreyi en uygun şekilde kullanabilmeniz için kontrastı yüksek grafikler kullanmanızı öneririm.

Dry Brush: Klasik kuru boya etkisini vermek için yaratılmıştır.Renkler arasındaki geçişleri en aza indirir, kenarları rastgele bükülmeler ve anti-alias’li olarak oluşturur.

Film Grain:Bu filtre negatifler üzerindeki tozların fotoğrafa yansıttığı etkiyi vermek için oluşturulmuştur.Bir tür kirlenme etkisi veriri ancak diğerlerinden farkı beyaz kirler fotoğrafı aydınlatır siyahlar koyulaştırır.Genellikle yazılar üzerinde iyi etkiler verebiliyor.

Frescozellik olarak "dry brush"a benzemektedir ancak bu araçta koyu renkler daha çok koyulaştırılır ve kenarları daha keskinleştirilir.Sonuçta kontrastı yüksek bir görüntü elde edilir.

Neon Glow:En ilginç filtrelerden birisidir.Uyguladığınız bölgelerin renklerine göre iki veya üç renk tonu içeren sonuçlar üretir.

Paint Daubs:İmajdaki köşeleri belirler ve bütün bu köşelere matematiksel bir algoritma uygulayarak sertleştirir.

Palette Knife:Paletteki renk sayısını diğerlerinden farklı bir yöntemle azaltır ve az renkli keskin hatları olan bir imaj oluşturur.

Plastic Wrap:İmajınızdaki kenarları tesbit eder ve bu kenarları kabarıklaştırarak aydınlanma etkisi verir.Böylece imaja boyut kazandırır.

Poster Edges:İmajı posterize denilen renk sayısı azaltma işlemine tabi tutar ve kenarlara siyah detaylar ekler.

Rough Pastels:Bir doku dosyasını kullanarak imajın kenarlarını geliştirir.

Smudge Stick:Birbirine karıştırılmış pastel veya tebeşirle boyanmış bir bezin kağıt üzerindeki etkisi gibi bir sonuç yaratır.

Sponge:Çok hoş bir filtredir.Kamuflaj bayraklarından buzlu cam atkilerine kadar birçok imaj geliştirme aracıdır.

Underpainting:İmajı kumaşa kaplama havası verme aracıdır.

Watercolor:Fresco filtresine benzemektedir.İmajdaki kenarlara sulu boya etkisini verir.
 

Çevrimdışı Çaresiz-Çareler

  • '' Çaresiz Çareler ''
  • *
  • İleti: 454
  • Rep 153
  • Takımınız: Galatasaray
Ynt: Photoshopun Püf noktaları...
« Yanıtla #2 : Aralık 06, 2011, 06:55:12 ÖS »
>PÜF-1

OPACITY DEĞERLERİNİ KLAVYEDEN DEĞİŞTİRME
Toolbox araçlarından brush, stamp (boyama ve rötuş) araçlarından herhangi biri seçili durumdayken klavyeden girilen numerik değerler, bu araçların opacity değerlerini değiştirir. Seçim araçları, crop, move seçiliyken girilen numerik değerler, bulunduğunuz layer?ın opacity değerini değiştirecektir. Opacity değerlerine klavyeden 48, 62 gibi küsuratlı değerler girebilirsiniz.

PÜF-2

COLOR RANGE
Color Range renge duyarlı bir seçim aracıdır. Color Range penceresinde yer alan damlalık araçlarının yardımıyla belirlenen renkler pencere kapatıldığında bir seçim alanına dönüşür.

İşlevli ve yoğun kullanılan bir Photoshop aracıdır. Color Range penceresinde yer alan Selection ve Image seçenekleri, seçim çalışmanızın açık olan belgenin ön izlemesi ile birlikte çalışmanıza olanak sağlar. Pencerede yer alan Seçim değerlerinizi kaydederek başka bir çalışmanızda tekrar kullanabilirsiniz.

Select açılan menüsünden renge duyarlı seçim çalışması yapabilirsiniz. Belirli bir renk hakimiyetinin olduğu belgelerde kullanılabilir. Color Range´in en önemli araçları damlalıklar. Select menüsünün seçeneğini "Sampled Colors" yapın, en altta bulunan "Selection Preview" bölümünde de Grayscale seçeneğini aktif yapın. Üç damlalıktan "+" simgeli olanı seçin ve Zebra gibi siyah kuşakları olan bir nesnenin açık, orta ve koyu bölümlerine tek tek tıklayın. Her tıklayışınızda Zebra´nın kuşaklarındaki belirginliği görebilirsiniz.

Seçim için renk ekleme ve çıkarma işlemi için iki ayrı damlalığı kullanmanın yanında birinci damlalığa tıklayıp istediğiniz renk tonunu seçtikten sonra seçime yeni noktalar dahil etmek için shift tuşunu kullanabilirsiniz. Alt tuşuna basarak da seçimden nokta çıkarabilirsiniz

PÜF-3

CMYK RENK MODUNDA RGB FİLTRELERİ
Photoshop filtrelerinin çoğu RGB renk modunda çalışır. CMYK renk modunda iken ister kanallara tek tek, ister Quick Mask ile RGB filtrelerini CMYK modda kullanabilirsiniz. Yeni bir Alpha kanalı oluşturun ve Filter menüsüne göz atın, hemen hemen tüm filtrelerin aktif olduğunu göreceksiniz.

PÜF-4

FADE
Photoshop tüm alternatif araçlarıyla bize neredeyse sınırsız bir güç veriyor. Kullanılan tüm araçların farklı tarzlarda yorumlanmasıyla kolayca hoş sonuçlar elde edilebiliyor. Fade özelliği de bunlardan biri.

Çalışma belgesine herhangi bir filtre uyguladığınızda, Edit menüsü altında aktif hale gelen Fade?e tıklayın. Açılan pencereden, son uyguladığınız filtrenin Opacity değerini, bununla beraber etkili olmasını istediğiniz Layer Mode´larından birini seçebilirsiniz.
 

Çevrimdışı вαşκαп

  • Herkes ikinci bir şansı hak eder ama sen değil!
  • Özel Üye
  • *
  • İleti: 20358
  • Mesajın Beğenildi: 2 Kere
  • Rep 1260
  • Gözümden düşeni kimin tuttuğu önemli değil ....
Ynt: Photoshop Hakkında Herşey
« Yanıtla #3 : Ekim 23, 2017, 10:59:21 ÖÖ »
Emeğine Yüreğine Sağlık
 

Çevrimdışı Özgür Kız

Ynt: Photoshop Hakkında Herşey
« Yanıtla #4 : Eylül 29, 2018, 04:00:11 ÖS »


 Emeğine Yüreğine Sağlık

 

 

Related Topics

  Konu / Başlatan Yanıt Son İleti
1 Yanıt
1354 Gösterim
Son İleti Mart 24, 2016, 05:46:45 ÖS
Gönderen: Özgür Kız
0 Yanıt
716 Gösterim
Son İleti Mart 07, 2014, 09:15:19 ÖS
Gönderen: Fatih
1 Yanıt
161 Gösterim
Son İleti Eylül 29, 2018, 11:04:36 ÖÖ
Gönderen: Özgür Kız